Ogólne warunki świadczenia usług serwisowych przez PRO-INŻYNIER SP. Z O. O.
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejsze Ogólne Warunki Świadczenia Usług Serwisowych (dalej OWŚ) wiążą PRO-INŻYNIER SP. Z O. O. (dalej jako PRO-INŻYNIER) oraz każdy podmiot profesjonalny, który zawiera z PRO-INŻYNIER umowę na serwis, naprawę, wymianę bądź dostawę urządzeń w ramach działalności gospodarczej PRO-INŻYNIER.
- Postanowienia OWŚ stanowią integralną część każdej umowy zawieranej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej przez PRO-INŻYNIER z Klientem będącym podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą. Dla uniknięcia wątpliwości PRO-INŻYNIER zastrzega, iż OWŚ nie obowiązują w stosunkach prawnych z konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- OWŚ wiążą Klienta z chwilą zawarcia umowy, jeśli Klient najpóźniej z chwilą zawarcia umowy dowiedział się, lub z łatwością mógł się dowiedzieć o treści OWŚ, zwłaszcza za pośrednictwem strony internetowej PRO-INŻYNIER.
- W razie sprzeczności OWŚ z wzorami umów, regulaminami, oraz innymi podobnymi dokumentami, Strony są związane wyłącznie treścią OWŚ.
- W każdym przypadku OWŚ są integralną częścią umowy.
§ 2. Oświadczenia woli
- Do składania oświadczeń woli w imieniu PRO-INŻYNIER uprawieni są wyłącznie przedstawiciele spółki zgodnie z zasadami reprezentacji, a także pełnomocnicy zgodnie z zakresem umocowania.
- Żaden pracownik PRO-INŻYNIER, w tym serwisanci i monterzy nie są uprawnieni do składania wiążących oświadczeń w imieniu PRO-INŻYNIER, ani do przyjmowania takich oświadczeń.
- Do zawarcia umowy dochodzi na podstawie pisemnych, telefonicznych (w tym za pośrednictwem faxu), ustnych lub elektronicznych (wiadomość elektroniczna) zamówień z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez PRO-INŻYNIER.
- W przypadku istnienia nieuregulowanych terminowo płatności lub/i przekroczenia kredytu kupieckiego PRO-INŻYNIER może wstrzymać realizację złożonego przez Klienta zamówienia, aż do czasu zapłaty należności przez Klienta.
§ 3. Wycena wynagrodzenia
- Przed zawarciem umowy PRO-INŻYNIER wysyła Klientowi informację o przewidywanych kosztach umownych wraz z określeniem czasu potrzebnego na wykonanie umowy. Informacja o której mowa w zdaniu poprzedzającym ma charakter informacyjny i nie jest wiążąca.
- Jeżeli umowa nie może być wykonana w granicach przewidywanych kosztów, o których mowa w ust. 1 powyżej, bądź jeżeli w trakcie wykonywania umowy okaże się, że do osiągnięcia rezultatu konieczne jest wykonanie dodatkowych prac, bądź zatrudnienie podmiotu trzeciego, wówczas konieczne jest uzyskanie zgody Klienta na zwiększenie wynagrodzenia tylko w przypadku, gdy różnica w kosztach ostatecznych oraz kosztach przewidywanych w oparciu o ust. 1 powyżej wynosi co najmniej 10%. W przeciwnym wypadku nie jest konieczne uzyskanie zgody Klienta.
- W przypadku braku zgody Klienta na zwiększenie wynagrodzenia w myśl ust. 2 powyżej PRO-INŻYNIER może zaprzestać dalszej realizacji umowy oraz zażądać wynagrodzenia z tytułu czynności wykonanych do dnia odmowy Klienta na zwiększenie kosztów, bez żadnych roszczeń ze strony Klienta.
- PRO-INŻYNIER nie jest odpowiedzialny za wydłużenie przewidywanego okresu wykonywania umowy, w szczególności w razie rozszerzenia zakresu umowy, wykonania dodatkowych czynności bądź niemożliwości przewidzenia zakresu bądź czasu potrzebnego na wykonanie umowy. Klientowi nie przysługują wobec PRO-INŻYNIER żadne roszczenia ani z tytułu szkody rzeczywistej, ani utraconych korzyści.
§ 4. Warunki wykonania umowy oraz warunki płatności
- PRO-INŻYNIER jest uprawniony do wykonywania umowy za pośrednictwem osób trzecich w całości, bądź w części. W zależności od przedmiotu umowy jej wykonanie odbywa się w miejscu wskazanym przez Klienta bądź w miejscu prowadzenia działalności przez PRO-INŻYNIER.
- Klient jest obowiązany udzielić PRO-INŻYNIER wszelkiego wsparcia na swój koszt i ryzyko, jeśli PRO-INŻYNIER tego wymaga, w tym w szczególności dostarczyć personelu pomocniczego, przeprowadzić niezbędne prace konstrukcyjne związane z przeprowadzeniem robót, zapewnić dostęp mediów, dostarczyć paliw oraz materiałów niezbędnych do rozruchu urządzenia.
- Zapłata wynagrodzenia PRO-INŻYNIER powinna nastąpić bez potrąceń w terminie 14 dni od dnia wykonania umowy, chyba, że strony umówią się inaczej, co musi zostać uwzględnione w fakturze VAT. Brak wskazania odmiennego terminu zapłaty w fakturze VAT oznacza, iż Klienta wiąże termin zapłaty wskazany w zdaniu poprzednim. Pisemny odbiór przedmiotu umowy jest wymagany tylko jeśli strony tak postanowią. Klient nie jest uprawniony do odmowy odbioru przedmiotu umowy.
- Do czasu zapłaty pełnego wynagrodzenia wszelkie akcesoria, części zamienne, oraz urządzenia dostarczone w ramach umowy pozostają własnością PRO-INŻYNIER. Klient staje się właścicielem tych rzeczy w momencie całkowitej zapłaty ceny.
- Datą wykonania świadczenia przez Klienta jest data wpływu należności na rachunek bankowy PRO-INŻYNIER lub data wpłaty gotówkowej.
- W przypadku opóźnienia w płatności, PRO-INŻYNIER jest uprawniony, bez dodatkowych wezwań, do żądania obok należności głównej odsetek za każdy dzień opóźnienia, jak również zwrotu kosztów sądowych, egzekucyjnych oraz zastępstwa sądowego. Klient zapłaci PRO-INŻYNIER odsetki umowne za opóźnienie w zapłacie należności w maksymalnej wysokości odsetek w rozumieniu art. 481 § 2¹ Kodeksu Cywilnego liczonych za każdy dzień opóźnienia.
- Poza zapłatą wynagrodzenia z tytułu wykonania umowy Klient jest zobowiązany do zapłaty dodatkowych, następujących należności:
a) tytułem pokrycia kosztów dojazdu – 1 zł za każdy kilometr przebiegu samochodu na trasie PRO-INŻYNIER – Klient- PRO-INŻYNIER,
b) tytułem pokrycia wynagrodzenia przedstawiciela PRO-INŻYNIER za czas dojazdu – 50% uzgodnionej stawki godzinowej za każdą rozpoczętą godzinę podróży na trasie PRO-INŻYNIER – Klient- PRO-INŻYNIER.
§ 5. Godziny realizacji
- PRO-INŻYNIER wykonuje umowę w następujących godzinach oraz dniach tygodnia:
a) od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00,
b) w soboty – brak wykonywania umowy,
c) niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy – brak wykonywania umowy.
- Strony postanawiają, że wykonywanie umowy w soboty i w niedziele odbywa się wyłącznie po dodatkowym uzgodnieniu z Klientem i na jego wyraźne polecenie, o ile PRO-INŻYNIER wyrazi na to zgodę. W takich wypadkach stawka godzinowa określona umową ulega zwiększeniu oraz wynosi:
a) 200% stawki standardowej – w przypadku wykonywania umowy w soboty,
b) 300% stawki standardowej – w przypadku wykonywania umowy w niedziele.
- W przypadku wykonywania umowy po godzinach określonych w ust. 1 powyżej stawka godzinowa określona przez strony zwiększona jest o 50% stawki standardowej.
§ 6. Gwarancja
- PRO-INŻYNIER może udzielić Klientowi gwarancji na przedmiot umowy, jeśli wręczy Klientowi osobne pisemne oświadczenie. Strony wyłączają w stosunkach prawnych między sobą postanowienia o rękojmi za wady. Jeśli strony nie postanowią inaczej zastosowanie znajdą postanowienia w zakresie gwarancji wskazane w niniejszym paragrafie.
- Klient zawiadamia PRO-INŻYNIER o wystąpieniu wady robót w formie pisemnej nie później niż w terminie 2 dni od daty jej wystąpienia. Klient jest zobowiązany do ograniczenia szkód, w tym poprzez wyłączenie urządzenia z eksploatacji.
- Okres gwarancji wynosi 6 miesięcy – jeśli strony nie postanowią inaczej.
- W okresie gwarancji PRO-INŻYNIER winien odpowiedzieć w miarę możliwości w terminie do 48 godzin na zgłoszenie serwisowe, z zastrzeżeniem, że odpowiedź będzie udzielana wyłącznie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach 8:00-16:00.
- PRO-INŻYNIER winien usunąć wadę w terminie możliwie najkrótszym tj. do 15 dni roboczych, licząc od dnia zgłoszenia wady przez Klienta.
- Gwarancja jakości obowiązuje pod warunkiem zastosowania się przez Klienta do reguł prawidłowej eksploatacji, obsługi i konserwacji. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń, zabrudzeń, zniszczeń wynikających z działania czynników zewnętrznych, jak również zniszczeń bądź uszkodzeń przez osoby trzecie lub Klienta. Gwarancja obowiązuje tylko pod warunkiem, że roboty nie były przedmiotem modyfikacji lub innego przetworzenia.
§ 7. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym OWŚ mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
- W przypadku sprzeczności umowy z treścią OWŚ, pierwszeństwo mają postanowienia umowy.
- Sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów będzie sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby PRO-INŻYNIER.
- Klient zobowiązuje się do niezwłocznego pisemnego zawiadomienia PRO-INŻYNIER o każdorazowej zmianie swojej siedziby lub miejsca zamieszkania i adresu dla doręczeń korespondencji. Powiadomienie pod rygorem nieważności winno nastąpić na piśmie. Brak zawiadomienia powoduje, że doręczenia dokonane na adresy wskazane w zamówieniu uważane są za skuteczne.
W przypadku gdyby którekolwiek z postanowień niniejszych OWŚ wskutek jego niezgodności z prawem powszechnie obowiązującym było uznane za nieważne nie będzie miało to wpływu na pozostałe postanowienia OWŚ, zaś nieważne postanowienie będzie zastąpione odpowiednimi przepisami prawa.